Overblog Seguir este blog
Edit post Administration Create my blog

ÒRGANS I SISTEMES QUE INTERVENEN EN LA COORDINACIÓ

 

1. A partir de l´esquema següent explica quins òrgans i sistemes estan implicats en la funció de coordinació:

 

http://www.xtec.cat/~ajimeno/cn3eso/11relaciosn/impulso%20nervioso%20catal%E02.jpg

 

1. ELS RECEPTORS: Quants tipus de receptors coneixes?

 

a) MECANORECEPTORS:  Després de veure el vídeo que tens al teu llibre digital respon les qüestions:

 

a) Quants tipus de mecanoreceptors es descriuen?

b) Explica quins òrgans intervenen després de rebre l´estímul fins elaborar una resposta.

c) Estan distribuïts de forma uniforme per tot el cos, per què?

d) El conjunt de mecanoreceptors de què disposem constitueixen el sentit del...........

 

b) QUIMIORECEPTORS. L´OLFACTE: Després de veure el vídeo sobre el sentit de l´olfacte, respon:

 

a) A quin tipus d´olors som més sensibles? Per què?

b) Per què el nostre olfacte no està tan desenvolupat com el d´un gos o el d´un os?

c) Quines són les olors més desagradables per a la majoria dels humans?

d) Per què per a les hienes la olor a carn podrida no és desagradable?

e) Quines substàncies químiques estan relacionades amb la majoria de males olors?

f)  Explica quins òrgans intervenen després de rebre l´estímul olorós fins elaborar una resposta?

g) Per què no totes les persones són igual de sensibles a les mateixes males olors? Posa exemples.

h) Què conté l´olor "més repelent" del món? Quina utilitat creus que pot tenir la seva fabricació?

 

c) El sentit de la vista:  Després de veure el vídeo respon el qüestionari:

http://www.documaniatv.com/ciencia-y-tecnologia/el-mundo-de-los-sentidos-2-la-vista-video_ed31f912f.html


 

a) Per què els nostres ulls sempre estan en moviment?

b) Què és la retina?

c) Què són els cons?

d) Què és el punt cec?

e) Com forma la imatge el cervell?

f) Explica com ho fem per  precisar  la posició i el moviment dels objectes.

g) Explica la falta de coordinació dels nens petits i del protagonista que porta les ulleres que fan veure el mon al reves.

h) Quin percentatge del cervell es dedica al sentit de la vista? Per què?

i) Quines limitacions presenta el nostre sentit de la vista?

j) Respon la última pregunta que es formula en el vídeo?

k) Ens enganya la vista? Per què?

 

c) El sentit de l' equilibri:  Després de veure el vídeo respon el qüestionari:

 

a)      Com es distribueix la massa corporal en els humans i en els estruços? Quins ho tenen més difícil per mantenir l’equilibri?

b)      Quina importància te la mida del cap?

c)      Què són els canals semicirculars? Quina posició tenen a l’espai.? Que contenen ? Descriu els receptors que hi trobem?

d)      Que passa  als canals semicirculars quan el nostre cos és sotmès a moviments bruscs?

e)      Quins sistemes i aparells s’han de coordinar per aprendre a caminar sobre dues cames?

Creus que és un procés senzill? Per què?

f)        Per què a la pubertat tenim una època en que ens costa coordinar els moviments?

g)      Quins sentits i òrgans intervenen en el manteniment de l’ equilibri? Posa un exemple.

h)      Que passa quan girem molt ràpidament  i ens aturem bruscament.

i)        Quins efectes té l’alcohol sobre l’equilibri? Per què?

j)        Per què ens maregem en els vaixells?

k)      Com mantenim l`equilibri en situacions d’ ingravidesa?

 

 Altres sentits:

 


 
 

 

Activitats de repàs/ampliació:

a) En  català

b) En castellà

 

 

 

 

 

 

 

 

Tag(s) : #BIOLOGIA I GEOLOGIA TERCER ESO

Compartir este post

Repost 0