Per fi tenim la traducció del llibre! .
Després de veure la presentació del llibre (vídeo) i de llegir l´article, el resum i les primeres pàgines (ho trobareu en aquest enllaç), afegiu un comentari :
a) Localitzant el lloc de l´incident i comentant les seves característiques geològiques.
b) Localitzant els llocs que apareixen en el text (primeres pàgines del llibre) i explicant quins corrents poden haver porat els aneguets cap allà.
c) Investigant el material de què està fets els aneguets, les pintures i elaborant una hipòtesi que justifiqui la presència de pintura en les joguines deu anya desprès d´estar viatjant pel mar
d) Comentant la última frase del text: No es que quisiera, como Cook, Amundsen, Vancouver, Bering y todos aquellos exploradores fallecidos, convertir la terra incognita en terra cognita, convertir el mundo en un mapa. Más bien al contrario: lo que yo quería era convertir un mapa en el mundo.
f) Què en penses del noi anomenat Big Poppa?
g) Creus que té raó l´autor al parlar de l´abocador gegant del Pacífic? Per què?
h) Quines característiques del treball de recerca explica l´autor en el vídeo de presentació?
i) Quines disciplines científiques esmenta l´autor'
i) Quina relació tenen la ciència, l´aventura, els exploradors i la literatura?
-Sobre el mateix tema:
1. El contient de plàstic! Enllaç en francès i un mapa de circulació del pàstic en aquest enllaç
2. Coriolis i la concentració de plàstic al Pacífic! : Observeu la figura:
3. Coriolis i l'aigua del lavabo: Gira l'aigua en sentit contrari en cada hemisferi?. Resposta a l'enllaç.
4. Cinc segles del Corrent del Golf
5. Els lego també tenen la seva història!
6. Tonelades i tonelades de plàstic als oceans..